Szkoła Podstawowa nr 2 im. Floriana Adamskiego
w Chełmie Śląskim

Strona główna
Rekrutacja do klasy I
Z życia szkoły
Projekty
Aktualności sportowe
Patron szkoły
Historia szkoły
Samorząd Uczniowski
Plan lekcji
Grono Pedagogiczne
Pedagog i Psycholog Szkolny
Pomoc psycholog.-pedagogiczna
Konkursy
Dla Rodziców
Logopeda
Świetlica
Biblioteka
Pracownia fizyczno-chemiczna
Zdalne nauczanie
Akcje charytatywne i wolontariat
Dokumenty
Karta rowerowa
Kontakt
RODO
Gminne Przedszkole nr 1
Szkoła Podstawowa nr 1
Oferta szkół ponadgimnazjalnych
- UG Chełm Śląski
- Kuratorium Oświaty
- Okr. Komisja Egzaminacyjna
- MEN

Diagnozy wewnątrzszkolne w roku szkolnym 2011/2012

Dzisiaj mamy niedzielę, 19 maja 2024 roku.



Lepsza szkoła

W roku szkolnym 2007/2008 nasza szkoła przystąpiła do projektu edukacyjnego LEPSZA SZKOŁA przygotowanego przez GWO. Jest to projekt edukacyjny, który pomaga w weryfikacji wiedzy uczniów, badaniu efektywności nauczania oraz w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych.
W ramach tego projektu realizujemy program matematyczny Sesje z Plusem, którego celem jest badanie postępów uczniów w ciągu całego roku nauki matematyki za pomocą specjalistycznych testów przeprowadzanych na początku (Sesja 1), w środku (Sesja 2) i na końcu roku szkolnego (Sesja 3). Uczestniczymy również w sprawdzianach próbnych przygotowywanych przez GWO.
Standaryzowane testy wykorzystywane w programie Sesje z Plusem umożliwiają systematyczne sprawdzanie wiedzy i kompetencji uczniów.
Indywidualizowane raporty generowane po wprowadzeniu wyników uczniów do internetowej bazy danych są niezwykle cennym źródłem informacji, gdyż:
– pozwalają obejrzeć i porównać rezultaty poszczególnych uczniów oraz całej klasy z wynikami szkolnymi oraz ogólnopolskimi,
– pokazują, które z typów zadań sprawiają uczniom najwięcej trudności,
– umożliwiają przeanalizowanie dotychczasowych metod pracy,
– są dobrym materiałem do prezentacji wyników na wywiadówkach oraz na radzie pedagogicznej.

Sesja I klasa 4

Test został wykorzystany jako test diagnostyczny dla klas czwartych na wejściu i jego analiza umieszczona została w opracowaniu wyników testu diagnostycznego.

Raport z testu sesji I klas 4 [PDF]

Sesja I klasa 5

Test przeprowadzony został w grupie 40 uczniów z klasy VA i klasy VB. Za wszystkie zadania uczniowie mogli otrzymać maksymalnie 20 punków. Średnia punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów wyniosła 8,55 pkt, przy czym średnia klasy VA wynosiła 9,09 pkt, a średnia klasy VB 7,82 pkt.
Uzyskane średnie są niższe od średniej województwa (10,89) i średniej ogólnopolskiej (11,20).
Widoczna jest różnica pomiędzy wynikami uczniów klasy VA, oraz wynikami uczniów klasy VB. W skali staninowej klasa VA mieści się w staninie niski natomiast klasa VB w staninie bardzo niski.
Tylko jeden uczeń z klasy VA uzyskał w skali staninowej wysokie wyniki.
Analizując uzyskane wyniki należy zwrócić uwagę na fakt, że nasi uczniowie napisali test diagnostyczny w pierwszych dniach września, bez żadnej powtórki materiału z klasy czwartej, a zestawienia średnich uzyskanych dla całej badanej populacji opracowane zostały na podstawie testów przeprowadzanych w ciągu całego miesiąca. W związku z tym, uczniowie z innych szkół mogli napisać test po powtórzeniu wiadomości, co z pewnością zawyżyło ich wyniki.
Analizując uzyskane przez uczniów wyniki i zwracając szczególną uwagę na zadania rozwiązane z niskim współczynnikiem łatwości (< 0,6), wysunięto następujące wnioski:
1. Przypomnieć działania na liczbach naturalnych.
2. Przypomnieć dodawanie i odejmowanie ułamków w postaci dziesiętnej.
3. Przypomnieć dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach.
4. Utrwalić rodzaje kątów i ich stopnie.
5. Powtórzyć sposób obliczania pola i obwodu prostokąta i kwadratu.
6. Przygotować zestaw zadań wykorzystujących skalę.
7. Przypomnieć własności kół i okręgów.
8. Utrwalić własności ułamków zwykłych i w postaci dziesiętnej.

Raport z testu sesji I klas 5 [PDF]

Sesja I klasa 6

Test przeprowadzony został w grupie 41 uczniów z klasy VIA i klasy VIB. Za wszystkie zadania uczniowie mogli otrzymać maksymalnie 27 punktów. Średnia punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów wyniosła 13,02 pkt, przy czym średnia klasy VIA wynosiła 13,26 pkt, a średnia klasy VIB 12,82 pkt. W obu klasach uzyskane średnie są wyższe od średniej województwa (10,85) i średniej ogólnopolskiej (10,94).
Widoczna jest różnica pomiędzy wynikami uczniów klasy VIA oraz VIB. W skali staninowej klasa VIA mieści się w staninie wysoki natomiast klasa VIB w staninie wyżej średni.
W klasie VIB sześciu uczniów uzyskało w skali staninowej wysokie wyniki, a w klasie VIA pięciu uczniów.
Najwyższe uzyskane wyniki wśród naszych uczniów to 23, 22, 21 punktów, a najniższe to tylko 1, 5, 7 punktów.
Analizując uzyskane przez uczniów wyniki i zwracając szczególną uwagę na zadania rozwiązane z bardzo niskim współczynnikiem łatwości (< 0,5), wysunięto następujące wnioski:
1. Przypomnieć miary kątów w trójkątach.
2. Zrealizować dokładnie rozdział „Prostopadłościany i sześciany”, gdyż jest on przewidziany do pełnej realizacji w klasie szóstej (długość krawędzi, pole powierzchni całkowitej, objętość, litry i mililitry).
3. Przypomnieć pole i obwód prostokąta i kwadratu.

Raport z testu sesji I klas 6 [PDF]

Sesja II klasa 4

Test przeprowadzony został w grupie 47 uczniów z klasy IVA i klasy IVB. Za wszystkie zadania uczniowie mogli otrzymać maksymalnie 25 punkty. Średnia punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów wyniosła 14,8 pkt, przy czym średnia klasy IVA wynosiła 15,08 pkt, a średnia klasy IVB 14,48 pkt. Uzyskane średnie są niższe od średniej województwa (15,72) i średniej ogólnopolskiej (16,07).
W skali staninowej obie klasy mieszczą się w staninie niżej średni.
W klasie IVA pięciu uczniów uzyskało w skali staninowej wysokie wyniki a w klasie IVB takie wyniki uzyskało trzech uczniów.
Najwyższe uzyskane wyniki wśród naszych uczniów to 25, 23, 22 punkty, a najniższe to 2, 4, 5 i 6 punktów.
Analizując uzyskane przez uczniów wyniki i zwracając szczególną uwagę na zadania rozwiązane z niskim współczynnikiem łatwości (< 0,6) wyciągnięto następujące wnioski:
1. Powtórzyć kolejność wykonywania działań.
2. Utrwalić zapis liczb w systemie rzymskim.
3. Przypomnieć algorytm mnożenia pisemnego.
4. Przypomnieć algorytm dzielenia pisemnego.
5. Przygotować zestaw ćwiczeń z zadaniami wykorzystującymi mnożenie i dzielenie pisemne.

Raport z testu sesji I klas 4 [PDF]

Sesja II klasa 5

Test przeprowadzony został w grupie 43 uczniów z klasy VA i klasy VB. Za wszystkie zadania uczniowie mogli otrzymać maksymalnie 28 punków. Średnia punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów wyniosła 15,37 pkt, przy czym średnia klasy VA wynosiła 16,04 pkt, a średnia klasy VB 14,50 pkt.
Widoczna jest znaczna różnica pomiędzy wynikami uczniów klasy VA, którzy uzyskali średnią przewyższającą średnie ogólnopolską (15,91 pkt) i województwa (15,43 pkt) oraz wynikami uczniów klasy VB, których wyniki były niższe od obu tych średnich. W skali staninowej klasa VA mieści się w staninie średni natomiast klasa VB w staninie niżej średni. W klasie VA aż 6 uczniów uzyskało w skali staninowej wysokie wyniki, a w klasie VB takie wyniki uzyskało tylko dwoje uczniów.
Najwyższe uzyskane wyniki wśród naszych uczniów to 25, 24, 23 punkty, a najniższe to 5, 6, 7 punktów.
Analizując uzyskane przez uczniów wyniki i zwracając szczególną uwagę na zadania rozwiązane z niskim współczynnikiem łatwości (< 0,6), wysunięto następujące wnioski:
1. Powtórzyć kolejność wykonywania działań.
2. Powtórzyć porównywanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
3. Przypomnieć skróty tys.; mln; mld i działania na liczbach z tymi skrótami.
4. Przygotować dodatkowy zestaw zadań z ułamkiem z liczby.
5. Powtórzyć porównywanie ilorazowe i różnicowe.

Raport z testu sesji II klas 5 [PDF]

Sesja II klasa 6

Test przeprowadzony został w grupie 40 uczniów z klasy VIA i klasy VIB. Za wszystkie zadania uczniowie mogli otrzymać maksymalnie 24 punkty. Średnia punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów wyniosła 15,08 pkt, przy czym średnia klasy VIA wynosiła 14,11 pkt, a średnia klasy VIB 15,95 pkt.
Widoczna jest znaczna różnica pomiędzy wynikami uczniów klasy VIB, którzy uzyskali średnią przewyższającą średnie ogólnopolską (15,31 pkt) i województwa (14,97 pkt) oraz wynikami uczniów klasy VIA, których wyniki były niższe od obu tych średnich. W skali staninowej klasa VIB mieści się w staninie wyżej średni natomiast klasa VIA w staninie niżej średni.
W klasie VIB 4 uczniów uzyskało w skali staninowej wysokie wyniki, a w klasie VIA takie wyniki uzyskał tylko jeden uczniów.
Najwyższe uzyskane wyniki wśród naszych uczniów to 23, 22, 21 punktów, a najniższe to 3, 6, 7 punktów.
Analizując uzyskane przez uczniów wyniki i zwracając szczególną uwagę na zadania rozwiązane z niskim współczynnikiem łatwości (< 0,6), wysunięto następujące wnioski:
1. Nadal ćwiczyć wyszukiwanie informacji z tabel, diagramów, wykresów.
2. Przypomnieć, że ułamek odpowiada na pytanie „Jaka część?”.
3. Powtórzyć własności czworokątów.
4. Przygotować zestaw zadań związanych ze skalą ze szczególnym uwzględnieniem skali, w jakiej jest wykonana mapa.
5. Przypomnieć ułamki pamięciowe typu 1/8 = 0,125.

Raport z testu sesji II klas 6 [PDF]


Sprawdziany próbne klas VI

Każdy uczeń kończący naukę w szkole podstawowej uczestniczy w pierwszym poważnym egzaminie w swoim życiu – sprawdzianie po klasie szóstej.
Szkoła organizuje dla szóstoklasistów dodatkowe zajęcia przygotowujące uczniów do zewnętrznego sprawdzianu. Prowadzą je nauczyciele języka polskiego i matematyki dla wszystkich uczniów klas szóstych.
Dzięki tym zajęciom uczniowie:
- rozwijają umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz wykorzystania wiedzy w praktyce;
- nabywają wiedzę z różnych źródeł;
- utrwalają wiadomości zdobyte na lekcjach;
- wykształcają pozytywne nastawienie do podejmowania wysiłku intelektualnego;
- uczą się systematyczności, pracowitości i wytrwałości;
- kształtują umiejętność odpowiedniego planowania pracy;
- nabywają nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i poprawiania błędów.
Ponadto dla szóstoklasistów przygotowywane są sprawdziany próbne, dzięki którym uczniowie zapoznają się z organizacją sprawdzianu szóstoklasisty i sprawdzają swoją wiedzę.
Nauczyciele dokonują analizy uzyskiwanych przez uczniów wyników, dzięki czemu mają możliwość stałej i rzetelnej oceny postępów uczniów, analizują wyniki w poszczególnych standardach i zadaniach. Zwracają uwagę na zadania, które sprawiają uczniom najwięcej trudności i sporządzają wnioski do dalszej pracy z uczniami.

Sprawdzian próbny I

Sprawdzian próbny klas szóstych [PDF]

Analiza wyników ze sprawdzianu próbnego klas szóstych [PDF]

Sprawdzian próbny II

Sprawdzian próbny klas szóstych [PDF]

Raport ze sprawdzianu próbnego klas szóstych [PDF]

Analiza wyników ze sprawdzianu próbnego klas szóstych [PDF]


Diagnoza czwartoklasistów

Analiza testu diagnostycznego z matematyki dla uczniów klas czwartych [PDF]